Nasjonalt kontaktmøte for kjønnsforskning

Bildet kan inneholde: gest, vindu, komfort, begivenhet, menneskelig ben.

Illustrasjonsfoto: Colourbox

Nasjonalt kontaktmøte for kjønnsforskning er et åpent møte som arrangeres årlig. Representanter for sentre og nettverk for kvinne- og kjønnsforskning, og andre aktører i feltet, møtes for å oppdatere hverandre på hva som foregår i de ulike miljøene, og for å diskutere forskningspolitiske spørsmål.

• 12:00 Lunsj
  • 13:15 Nytt fra Kilden
  • 13:30 Nytt fra FOK
  • 13:45 Norge rundt i regi av FOK
  • 14:30 Utdanningsforum: Planer om en ny lærebok i kjønnsstudier, ved Ingvil Hellstrand (UiS), Jennifer Branlat (NTNU) og Sara Orning (STK, UiO)
  • 15:00 Refleksjoner rundt det å være et senter som fokuserer på kjønn i en polarisert verden

Vi planlegger i utgangspunktet å avholde kontaktmøtet med fysisk oppmøte, men hvis det er ønske om det så kan vi lage et hybridopplegg også. Det kan indikeres i påmeldingsskjema.

Meld deg på kontaktmøtet 21. september her

Hold av datoen for møte i Fagorganet for kjønnsforskning 22. september

I forlengelse av kontaktmøtet avholdes Nasjonalt fagorgan for kjønnsforskning fredag 22. september fra klokken 9 og avsluttes med lunsj klokken 12. Det blir også avholdt styremøte for den nasjonale forskerskolen i kjønnsforskning som en del av dette programmet.

Medlemmer i fagorganet er enheter som gir undervisning i kjønnsforskning: UiT, UiA, UiS, UiB, NTNU og UiO. De kan møte med én representant og én vararepresentant.

Observatører er andre enheter som driver kjønnsforskning. I tillegg til Kilden som alltid er med, inviterer vi PRIO, CORE, NKVTS, NORD universet og Nasjonalt senter for kvinnehelseforskning. De kan møte med én representant hver. Vennligst meld fra hvis det er andre enheter som bør inviteres.

Faste medlemmer har tale-, forslags- og stemmerett. De andre har kun tale- og forslagsrett.

Program og påmelding for de inviterte til 22. september kommer over sommeren.

For informasjon om disse møteorganene se Kildens nettsider: https://kjonnsforskning.no/nb/om

Andrew Feltham
Publisert 6. juni 2023 09:11 - Sist endret 23. aug. 2023 10:27